شرکت بازرگانی پارس موتور

بالابر ساختمانی و بالابر حمل مصالح

بالابر ساختمانی و بالابر حمل مصالح

 

بالابر ساختمانی
بالابر ساختمانی

   

بالابر مصالح بر
بالابر مصالح بر

بالابر ساختمانی در ظرفیت های 150 کیلویی 300 کیلوئی 500 و 700 و 1تن

بالابر مصالح بر چیست؟

در ساخت سازه های امروزی که همگی از چندین طبقه بنا تشکیل شده اند، لازم است تا فکر جامعی برای جابجایی مصالح عموما سنگین ساختمانی در فاصله میان طبقات کرده باشیم. در غیر این صورت هرگز نمی توانیم سازه های سنگین و بسیار مقاوم و در عین حال مرتفع امروزی را بسازیم. ایده منطقی برای حل چنین مشکلی استفاده از انواع دستگاه های بالابر مصالح بر می باشد.

این بالابر مصالح بر آنچنان متداول است که در تمام ساختمان های در حال ساخت، حداقل یکی از آنها حضور دارد. از این رو می ‌توان بالابر مصالح بر را با عنوان یکی از متداول ترین تجهیزات ساختمان سازی در نظر گرفت. چنین سطح بالایی از استفاده در فضا های ساخت و ساز نیاز به آشنایی هر چه بیشتر با این تجهیز را ضروری کرده است. به هر صورت برای پیشبرد هر چه بهتر فضا های ساخت و ساز در کنار صرفه جویی در زمان و انرژی و از همه مهمتر، ایجاد امنیت بالای کاری لازم است تا هر ساختمان سازی دید کاملی از بالابر مصالح بر داشته باشد. لذا همراه ما باشید تا با نگاهی جامع این تجهیز استراتژیک ساختمان سازی را بیشتر بشناسیم.

قیمت بالابر ساختمانی

  1. ظرفیت اسمی در دستگاه بالابر ساختمانی
  2. الکتروموتور و تاثیر آن بر قیمت بالابر ساختمانی
  3. نقش گیربکس در تعیین قیمت بالابر ساختمانی
  4. کیفیت شاسی در قیمت بالابر ساختمانی

انواع بالابر ساختمانی

بالابر ساختمانی در اندازه‌های 350، 500، 750 و 1000 کیوگرمی در بازار موجود هستند و مورد استفاده قرار می‌گیرند. این نکته را باید در نظر گرفت که در هنگام نصب بالابرهایی که دارای ظرفیت‌های بالا هستند باید پایه بالابر به تیرهای ساختمان جوش داده شود تا از واژگونی آن جلوگیری شود. از طرف دیگر همانطور که در بالا اشاره شد، برای بالابرهای با ظرفیت بیش از 500 کیلو گرم باید ترمز نصب شود. انواع مختلف بالابر دارای سرعت‌های مختلفی هستند و بسته به سرعت آنها دارای قیمت‌های متفاوتی هستند.

موتورهایی با سیم پیچ مسی علاوه بر عمر بالا، جریان برق کمتری هم استفاده می‌کنند که در نهایت از هزینه‌های انرژی پروژه خواهد کاست. در هنگام انتخاب موتور برای بالابر وزنی که قرار است جابجا شود و ارتفاع باید در نظر گرفته شود. گیربکس هم باید باکیفیت باشد تا بتواند به خوبی فشار وارده را تحمل کند و به راحتی خراب نشود. گیربکس نقش مهمی در کاهش فشار وارد شده به موتور دارد و استفاده از گیربکس مناسب باعث خواهد شد طول عمر موتور بالا برود. از طرف دیگر نقش گیربکس در هنگام قطع برق بسیار مهم است و از حرکت بار جلوگیری می‌کند. معمولا گیربکس مورد استفاده در بالابرهای ساختمانی از نوع حلزونی است. به طور کلی بالابرهای ساختمانی از موتورهای تک فاز و سه فاز برای انتقال مواد استفاده می‌کنند. بالابر ساختمانی سه فاز معمولا از قدرت بیشتری برخوردار است و می‌تواند از پس ظرفیت‌های بالای بالابرها برآید. البته باید توجه داشت موتورهای سه فاز در مقابل انواع تک فاز که دارای توان برابر هستند، میزان برق کمتری را مصرف می‌کنند.

منبع : پارس موتور

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

0 نظر

  1. هیچ نظری تا کنون برای این مطلب ارسال نشده است، اولین نفر باشید...

    نوشتن دیدگاه